Ingvar Willexberg:

Första maj, det är partiets enskilt största dag, då vi firar arbetarnas dag. Nu är den över för i år, men kampen för arbetarna och för jämlikhet och rättvisa fortsätter varje dag.

Jag vill passa på att tacka alla som var med och firade första maj i Kävlinge 2021. Även om vi saknade det fysiska mötet blev det digitala mötet en supersuccés.

Tack till alla som ställde upp och höll tal och faktiskt vågade ställa sig framför kameran och berätta om vad vi Socialdemokrater i Kävlinge kommun står för och vad vi vill framöver. Tack till alla medlemmar som deltog i vårt digitala första maj firande. Tillsammans är vi starka och bygger för framtiden.

Den här helgen är jag på utbildningen ”Styrelsen som utvecklingskraft”, en intressant och givande utbildning och det vi lär oss där ska vi senare ta med oss in i vår egen styrelse för att skapa en bra grund för framtiden.

Det händer också mycket övrigt för Socialdemokraterna i Kävlinge kommun. Vi planerar nya medlemsmöten och nya utbildningar som vi kommer att presentera ganska snart. Jag får återkomma till detta lite längre fram. Kanske redan om en vecka eller två.

Jag vill också passa på att påminna dig om att DU ja just DU ska bli medlem i partiet. Vi behöver både dig och din röst för att kunna påverka och dina synpunkter är värdefulla för oss.

GÖR SKILLNAD-ENGAGERA DIG!🌹
Bli medlem idag

PS
Är du mellan 15 och 25 och brinner för samhällsfrågor hör av dig till mig!
ingvar.willexberg@socialdemokraternakavlinge.se
DS

Första maj blir digitalt!

Klockan 10:00 kan du lyssna till vår partiföreträdare och oppositionsråd Catrin Tufvesson.

Klockan 12:00 kan du se och höra samtliga tal från vårt första maj firande. Du finner samtliga filmer på vår YouTube kanal.

Det är andra året som vi firar första maj digitalt. Det är annorlunda men på samma gång en utmaning både för oss och för er. Ovan ser ni vår trailer och vad som väntar den första maj från Socialdemokraterna i Kävlinge kommun.

Vi hoppas alla att ni följer med oss digitalt den försa maj och att ni lyssnar till våra gruppledare, vår facklige ledare och S-kvinnornas ordförande i Kävlinge kommun.

Är du intresserad av att var med och fira 1-maj, bli medlem eller fortsätt besöka oss på den här sidan samt på Facebook. Vet du om att vi numera finns på Instagram. Följ oss och bli medlem.

Ha det gott, sköt om er!
Ingvar Willexberg, Ordförande
Socialdemokraterna i Kävlinge

PS
Är du mellan 15 och 25 och brinner för samhällsfrågor hör av dig till mig!
ingvar.willexberg@socialdemokraternakavlinge.se
DS

Missa inte att bli medlem av partiet om du vill påverka din vardag och ditt liv i din närhet!