Ordförande

Det är trist att demokratin inte respekteras i vår kommun! Vi Socialdemokrater har varit hårt drabbade med våra valaffischer i kommunen, många har systematiskt plockats ned. Det här handlar om att man inte respekterar de demokratiska spelregler som finns. Även om man inte håller med om den politik ett visst parti driver, måste man respektera att alla har samma rätt att synas. Så länge inte budskapen är hets mot folkgrupp, rasistiskt eller på annat sätt strider mot svensk lag.

Vårt valarbete fortsätter!

Det är nu inte bara vårt parti som drabbats utan även andra partier i kommunen. Det är trist att man inte kan respektera och förstå att man bara ska låta vår egendom vara. Det som sker just nu i kommunen är stöld och det polisanmäls allt som tas ned från lyktstolparna. Dessutom har vi ganska bra bilder på när ett antal affischer plockas ned och dessa har givetvis skickats till polisen.

Vi kämpar och vi kommer inte ge oss, för oss Socialdemokrater är det viktigt att vi kämpar och ger vårt yttersta. Det är vi tillsammans som kan skapa förändring, det är vi tillsammans och det är du som enskild som kan vara med och påverka valets utgång!

För mig är socialdemokratin något fint, det bygger på att alla människor har lika värden och att alla ska få samma möjlighet i livet. Jag engagerade mig inom det fackliga arbetet för 8 år sedan och tog klivet in i politiken för fyra år sedan. För mig var valet av Socialdemokraterna självklart. Vi är ett parti som står på arbetarnas sida, vi är partiet som värnar om den svaga i samhället och vi är partiet som ser till att alla får rätt förutsättningar för att lyckas. Jag kommer fortsätta att kämpa för att alla ska få rätt förutsättningar för att lyckas i Kävlinge, Skåne och Sverige. För mig är det Socialdemokraterna som har hela lösningen på problemen, det gäller kriminaliteten, sjukvården, föreningslivet, kollektivtrafiken och skolan. För mig och för oss Socialdemokrater är alla lika mycket värda! Kävlinge behöver se till allas behov och vi behöver en förändring för att det ska bli vårt Kävlinge igen där alla är 100% välkommen!

Din röst har också stor betydelse, en röst kan avgöra valet. Så en röst på oss Socialdemokrater är viktigt om du vill få en förändring i Kävlinge!

Det här är vad vi Socialdemokrater vill!
Tveka inte att kontakta oss och ställa frågor.

GÖR SKILLNAD-ENGAGERA DIG!
Bli medlem idag

PS
Är du mellan 15 och 25 och brinner för samhällsfrågor hör av dig till mig!
ingvar.willexberg@socialdemokraternakavlinge.se
DS