Ordförande

Det är en tragisk situation när politiska beslut som gynnar invånarna stoppas av en oklar motivering om brist på pengar. Trots att oppositionen har kämpat för att möjliggöra aktiviteter och gemenskap i form av hyra av idrottshallen, väljer styret att ignorera det positiva resultatet och i stället lägga hinder i vägen.

Det är svårt att förstå varför man vägrar att låta invånarna ta del av de resurser som faktiskt finns tillgängliga. Det är en sorglig påminnelse om hur politiskt maktspel kan gå ut över de som mest behöver stöd och möjligheter till aktivitet och gemenskap.

Tyvärr kommer Moderaterna att sätta stopp för hyra hallen under hösten, med hänvisning till att det inte finns pengar, trots att Arbetsliv- och Fritidsnämnden har en budget i balans när det gäller Fritid och där man under första kvartalet visar ett plusresultat på 1,6 miljoner för 2024.

EU valet är över, och vi Socialdemokrater gjorde den största ökningen (preliminärt resultat söndag kväll) av alla partier i Kävlinge kommun. Vi ökade med 3,2% och jag vill rikta ett stort tack till alla er som har röstat på oss.

Vi kommer att fortsätta vår kamp för att Kävlinge och Europa ska ge en bra och stabil framtid, utan rasism och hat. TACK alla i Kävlinge kommun som röstade på Socialdemokraterna.

GÖR SKILLNAD-ENGAGERA DIG!
Bli medlem idag

PS
Är du mellan 15 och 25 och brinner för samhällsfrågor hör av dig till mig!
ingvar.willexberg@socialdemokraternakavlinge.se
DS