Kävlinge S

Kävlinge S föreningen är den lokala Socialdemokratiska föreningen för Kävlinge och Furulund

Vårt primära mål är att vara vår kommundels röst i Socialdemokraterna i kommunen. Det kan handla om allt från cykelstölder på stationen i Kävlinge till vårdcentralen och miljön.Så klart ska vi även verka och samverka med de andra S föreningarna för en Socialdemokratis valseger 2022.

Utöver detta så har vi som mål att bedriva den verksamhet våra medlemmar tycker är relevant och intressant med allt från föreläsningar till diktions och temakvällar. Vi har som exempel haft flera gäster de senaste åren så som våra S representanter från kommunens olika nämnder på besök för att prata med oss om den politik vi för men även tjänsteman från kommunen som berättat om Kulturlivet drabbats i pandemins spår. Huvudregeln är alltså att verksamheten ska spegla medlemmarnas intresse och våra medlemmar är grunden till allt vi gör

Vi lägger även stor vikt på sociala evenemang där vi har trevligt ihop och knyter an för att skapa en stark gemenskap och kamratskap i föreningen.

Är du medlem i Kävlinge S-förening och har några idéer eller tankar om något just du skulle vilja vi gjorde eller värkande för, eller om du är ny potentiell medlem eller bara vill veta mer om oss och vad vi gör. Så kontakta vår ordförande på:  markus.nordqvist@socialdemokraternakavlinge.se