Jag skriver här som ordförande för Socialdemokraterna i Kävlinge Kommun!

Det har som ordförande varit bråda dagar, vi har planerat allt kring Första maj, vi har planerat för marknaden den 4 maj. Nu är jag inte ensam som ordförande utan jag vill tacka alla de partimedlemmar som dag ut och dag in lägger timmar på att arbeta frivilligt i demokratins spår.

Det handlar om allt från att planera musiken till Förta maj, skriva budskap, skriva skyltar, ordna med uppställning av skyltar. Reda ut vem som ska göra vad, när det ska göras, hur det ska göras och på vilket sätt blir bäst. Vi är många i vårt parti som bidrar med olika saker och alla har vi våra styrkor som tillsammans bildar ett starkt lag. Ett lag som bygger på gemenskap och på att varje enskild person är stark och att vi tillsammans blir enormt mycket starkare.

Vi har under den gångna veckan från 29 april och fram till 5 maj ägnat ca 100 timmar åt planering och förberedelser för att du som besökare på Första maj eller marknaden både skulle kunna få ta del av vårt budskap, och få lov att äta och dricka gott. Få möjlighet att prata politik. Det är 100 timmar som många av våra medlemmar lägger på sin fritid, utan att få någon ersättning. Det är personer som tror på demokratin, som brinner för ett rättvist och jämlikt samhälle.

Nu fortsätter vi vårt arbete i partiet och arbetar med valet den 9 juni 2024. Du missar inte att göra din röst hörd och rösta i EU valet. Tänk på att du redan från den 22 maj kan gå och förtidsrösta. Vi har fyra skånska kandidater på vallista. Har du frågor om EU valet och vilken politik vi Socialdemokrater driver, var inte rädd för att kontakta oss!

Med dessa orden vill jag tacka alla mina partikamrater som hjälpt till att skapa två fantastiska dagar Första maj och 4:e maj, tacka alla medlemmar som besökte oss och pratade politik. Tack till alla våra nya medlemmar och ett stort tack till alla er besökare som hälsade på oss i tält och lokal.

GÖR SKILLNAD-ENGAGERA DIG!
Bli medlem idag

PS
Är du mellan 15 och 25 och brinner för samhällsfrågor hör av dig till mig!
ingvar.willexberg@socialdemokraternakavlinge.se
DS